Dagarna

23:e

Ja planerna ändrades eftersom Tony skulle hoppa in och jobba julafton. Samma tid som Lovisa skulle komma. Så då slängde vi om allt och hon kom på kvällen. Så hade vi mys med lite godis och film hela familjen i soffan. Mysigt!

24:e

Julafton, Tony var uppe först?! Han skulle ju jobba men var säker på att något av barnen skulle vara uppe innan. Lovisa fick sina julklappar så Tony hann vara med. Hon blev nöjd! Sam var inte lika nöjd eftersom han fick 3 paket. Jag hade slagit in hans kläder för dagen och så fick han ett till paket. Förklarade för honom att han skulle få öppna julklappar hos mormor när tomten kom. Mysmorgon med varm oboy och ostmackor var inga fel. Sen skulle alla fixas och jag bakade äppelpajer. Klockan 12 kom Anne-Li och så fikade vi lite och gav den gemensamma julklappen till Lovisa. Den gick hem!

Ner till mamma och då kom min sambo med=) Myste och fixade med klappar (upp och ner för trappen) Tiden flög i väg och så åt vi mammas undebara julmat. Lite kaffe och äppelpaj så kom tomten. Tomten var riktigt snygg( Bild kommer) Sam vart inte ledsen men han var lite rädd. Sprang in till soffan och satt sig när tomten kom. Sam hade även sina tuttar ( Han slutade med dom långt innan han fyllde 3 i september men jag har inte fått slängt eller gettt bort dem) Han kastade dem på bordet brevid tomten..hehe och någon kram fick han inte trots att erica kramades med tomten och visade att han inte var farlig. Resten av kvällen blev det mys och lek med klapparna. Ja sätta ihop dem med. Tack för allt fint!

När vi kom hem la vi killen i sängen och slängde oss i soffan och myste till en film. Underbar dag!


25:e

Ja det var en hel del att plocka bort och hitta plats för nya leksaker.Inte det lättaste men det löste sig. Funderar på att flytta lite möbler senare i veckan i killens rum. Lekte med bilbanan och massa andra leksaker. Hem till mamma och Sam tog med sig sin bixtendator och vi åt lite mer julmat. Gick och hälsade på Sambon på hans jobb. Tog en kaffe och så hyrdes det film. Lilla spöket laban. Så då vet ni Sam och jag gjorde på kvällen. Kvällen fortsatte i samma mönster. Dock inte med barnfilm. Mys.

26:e

Ja seg morgon för att sen att gå och handla lite. Jysk och Coop blev det först. Sen till stan och tittade lite. Hittade faktiskt en del grejer med=) En sväng till orion blev det med. Hem och lekte mer med leksakerna. Hälsade på Syster och Markus och fick kaffe. Kaffe är alltid gott! Benjamin var lika söt som alltid! Hem sen för någon behövde sova ;) Inte för att han själv höll med. Kvällen spenderades med min sambo i soffan.

Idag

Mår inte riktigt hundra idag. Så en seg morgon med lite sovmorgon och ett varmt bad med min lilla kille. Tur att han älskar att bada lika mycket som mig! Var nere till stan med systrarna, syrrans kompis. Hittade inget idag men det var skönt att bara gå ute på stan. Hem och lagade mat så vi kunde gå bort till T:s jobb med lite mat. Givetvis åt vi innan vi gick ;). Provade att gå till kullen och åka bob men det gick inget vidare. Har fortfarande ont sen ja ramlade=( Så istället gick vi hem och kollade på laban. Nu väntar jag mest på att min sambo ska sluta på jobbet och kommas hem.

Ja just det. Äntligen börjar Sams ögoninflammation bli bättre. Stackars liten att vakna utan att kunna öppna ögonen. Förhoppningsvis slipper han det i natt. "Mamma jag vill inte ha ögonakon!"


Det blev lite långt. Bilder kommer. Har dem i andra datorn så det kanske dyker upp senare.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Din mail(ses bara av mig)

Din blogg:

Tyck till:

Trackback
RSS 2.0