Buss

Att åka buss är rätt så tråkigt. Av flera anledningar men den största anledningen är andra människor som inte visar hänsyn. När en buss är nästan full och det stiger på ett antal personer som också ska med bussen så vore det ju trevligt om dessa kunde få en sittplats utan att behöva leta halft ihjäl sig efter en plats när det finns lediga platser men som flertalet har lagt sin väska eller ryggsäck på. Så stirrar de gärna rätt fram för att undvika ögonkontakt så ingen ska fråga den tydligen otroligt obekväma frågan " Kan jag sitta här" Jag HATAR det. Jag förstår att man vill sitta själv, det är bekvämt men ärligt talat är det värt att någon annan får stå? Vissa busschaförer kollar de lediga platserna och då får man ju oftast sitta ner efter dennes påtryckningar om att det är en plats per person. Är inte folk bättre uppfostrade än så? Jag kan dessutom säga att det inte är ungdomar som är överrepresenterade i denna otroligt ouppfostrade grupp.

Ja nu fick jag det sagt!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Din mail(ses bara av mig)

Din blogg:

Tyck till:

Trackback
RSS 2.0