Inte dåligt

Jag måste ju uppdatera lite. Har varit till Ikea med söta Anne-Li. Vi har alltid roligt. Har en tendens att dra över tiden ibland "Jag kommer om en kvart"... Haha...det brukar bli minst en kvart extra. Själv skulle man inte ha något speciellt så man kom som alltid hem med lite ljus och andra småsaker. Jag köpte två nya blommor.

Med tanke på blommor. Vi får se hur länge dessa kommer överleva. Jag har faktiskt sju levande blommor just nu. För den som har missat det så lyckas jag ha ihjäl alla mina blommor. Tror de kan bero på att de ska ha vatten då och då;). Så hur kommer det sig att jag har sju levande blommor? Fick tre när jag fyllde år. Den 14:e så det vore väl konstigt om de skulle ha dött redan! (de har fått vatten)  Sen de två jag köpte igår. Sen har jag två stycken jag lyckats hållt vid liv i över fyra år. Den ena är stenful och lite misskapt på grund av för lite vatten i perioder(måste ju ha den kvar efter som den inte sviker mig). Den andra är en fiiiin blomma som jag inte fattar hur den har lyckats överleva. Så vad ska vi tro? Ja jag ska försöka vattna dom...så de får en chans.

Något annat helt otroligt är att jag lyckats köpa vinterskor. Det är så att jag till och med blir chockad...Jag är väl inte helt nöjd men de duger. Det finna verkligen inte supersnygga vinterskor. Så jag är nöjd. Nu slipper hon slå halvt ihjäl sig som förra året. Haha. Det var verkligen inte snyggt alls. Ont gjorde det också. Men jag var ju fiiin i alla fall!

Ja på söndag är det första advent. Jag med mina traditioner får sätta fart. Suck...Visst gillar jag det men jag gillade inte att leta efter ljusstakar i förråd. Sen var inte mindre än tre stycken trasiga. Köpte två nya igår. Så två i köksfönstret och fyra i vardagsrummet. Sen har ju barnen fått fiiin julbelysning med. Ska bara byta gardiner i köket och i hallen idag. Ska bara orka stryka.

Hittade äntligen min vinterjacka igår när jag var ner i förrådet. Så imorgon ska den tvättas! Varmt och skönt. Det gillas!

Men nu ska jag hoppa i ett bad. Barnen kom just upp så det är min tur. Puss och hej <3







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Din mail(ses bara av mig)

Din blogg:

Tyck till:

Trackback
RSS 2.0