Du är underbar för du är min vän ;)

Fan fick både kaffe och powerking. Nu lär jag ju må hur bra som helst eller? Nja nästan. Men vaknar säkert upp som en solstråle imorgon. Speciellt eftersom jag är sååå morgonpigg.
 
Tänkt på en sak. Om man bara ska vara jävlig och taskig kan man inte bara låta personerna vara. Egocentriska människor som ska ha allt på sina villkor och allt ska ske efter deras pipa. Ge och ta brukar inte finnas för de personerna. Man kan applicera detta på både vänskapsrealtion. Vänner som bara hör av sig när det passar dom, man ska göra det som de vill annars kan det kvitta. Sen brukar de vara duktiga på det här med bortförklaringar. Fy alltså. Ofta när man bestämt sig för att släppa taget om relationen så luras man in igen.
 
Hade en vän som inte blev så långvarig. Måste vara en 4-5 år sedan nu. Vännen var till en början så otroligt härlig och jag kände att det här kommer nog bli en vän som jag kommer hålla fast vid. Men personen var så ego och kunde inte annat än att prata om sig själv. Jag kände ganska snabbt att jag var tvungen att avsluta vår relation, vilket inte var så svårt eftersom personen inte gav mig något. Men om man har en realtion som är lite mer. Man bryr sig verkligen och så blir man utnyttjad så är det inte så lätt. Man vill tro gott om sina vänner.
 
Idag har jag hittat vänner som jag värdesätter utifrån hur vår relation är. Ge och ta är viktigt för mig. Sen är det väl klart att man har olika slags kompisar. En del är sjukt kul att festa med. En del har man så roligt ihop med och andra passar en perfekt utan och innan.
 
Bara för att man är vänner behöver man inte prata och umgås varje dag. Jag har en del vänner jag inte träffat på år men som jag skulle kunna kontakta när som helst. Det är också vänskap. Ramarna för vänskap sätter man själv upp ihop med personen. Men när man känner att man mår mer dåligt än bra ska man nog fundera på om man verkligen är vänner.
 
Jag är också sån som gillar att lära känna nya människor och skaffa nya vänner. Humor är något jag faller för hos mina vänner. Sen spelar det ingen roll vilket kön personen är bara man inte är en tjejig tjej... ;) Johanna tänkte skriva f....f.... Men tror jag hoppar det. ;)
 
Så puss till alla mina underbara vänner, ni är guld värda.
 
Dagens räddning ;)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: johanna

haha du är bäst!!!
tack för du finns å för att du blev just MIN vän!!<3

Svar: Det är jag som ska tacka<3 du är den finaste vännen man kan få!
Micsan

2012-10-12 @ 19:47:59

Kommentera inlägget här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Din mail(ses bara av mig)

Din blogg:

Tyck till:

Trackback
RSS 2.0