Lite djup så här på måndagen

Hur upplever andra dig? Hur upplever andra mig? En fråga man ofta kan ställa sig är hur man upplevs som person. Även om man själv försöker att påverka personers uppfattning om en själv, så kan man inte styra alla signaler man ger. Sen är man ganska omedveten om hur man är faktiskt är.
 
Visst vet man om hur man beter sig i mycket men vi vet ändå inte hur folk upplever oss. Jag tycker att jag är en rak person som har lätt att visa vad jag tycker och hur jag upplever en person. Men det stämmer ju inte riktigt. För även om jag upplever en person som jobbig så säger jag ju inte det såvida vi inte är vänner. Men sen spelar väl inte min åsikt om personen någon roll just för att vi inte är vänner.
 
Om vi tittar på mig tillexempel så vet jag att många upplever mig som dryg. Det har mina vänner faktiskt berättat för mig ;). Sen är jag sjukt nyfiken. Inte på alla men de som ger mig något så att säga. Jag upplevs av en del personer som väldigt privat och andra tycker jag är en öppen bok. Finns ett fåtal människor som kan läsa mig som en öppen bok. En del är helt ok andra är jobbigare. Jag styr inte över det själv. Visst kan jag försöka men en del kan läsa av mitt humör så lätt så. Irriterande ibland. Jag är även otroligt känslig och har sjukt lät att börja gråta. Men många ser mig som känslokall....Haha det har jag också fått höra.Se vad motsägelsefullt det kan vara.
 
En sak med mig är att jag älskar att ha roligt och bjuder gärna på mig själv. Ett skratt förlänger livet har jag hört. Då lär jag bli gammal... Lyckat med min åldersnoja ;) 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag älskar digg!!! det är så sjukt att vi är så lika med det mesta<3 du är min andra hälft!!<3

Svar: Ja det är faktiskt så. Vi är sjukt lika. Lika jävla underbara med! Älskar dig med! <3
Micsan

2012-10-15 @ 19:46:30
URL: http://johannaengstrom.blogg.se/ac

Kommentera inlägget här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Din mail(ses bara av mig)

Din blogg:

Tyck till:

Trackback
RSS 2.0