Att välja att vara offer

Ja det är något jag aldrig kommer att förstå. Att aktivt lägga sig i underläge är så långt bort ifrån mig som man kan komma. När man väljer att vara offer i varje situation för att sen använda detta för att andra ska tycka synd om en och att folk ska "ta hänsyn" till olika senarion/situationer är för mig helt sjukt.
 
Det roliga är att de som faktiskt är offer och har varit med om olika saker såsom sjuka/hemska saker oftast inte använder det som en möjlighet för att andra ska tycka synd om dem. De kan dela med sig av det men de vill inte bli behandlade som ett offer eller att folk ska tycka synd om dom.  
 
Jag personligen har inte alltid haft det så jävla enkelt men vem fan har haft det? Det jag har varit med om har format mig som människa. Därför jag är så jävla underbar idag ;)
 
Sen att göra sig till offer i konflikter när man själv är problemet är ju roande. Tänk dig för bara... Folk är inte så dumma som du tror att de är ;) Man kan se mönster i det du gör och gjort. Det behöver man inte vara smart för att se.... Jag förstår att det börjar bli jobbigt nu när din bubbla håller på att spräckas men det är faktiskt din tur att börja ta lite ansvar. Städa upp det du har ställt upp med vet jag ;) Eller så gör du som du alltid gör, spela offer även när bubblan är spräckt... ;)
 
Puss puss ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Din mail(ses bara av mig)

Din blogg:

Tyck till:

Trackback
RSS 2.0