Varför så negativ den sista tiden? Jo...

Mitt huvud funkar inte. Inte så att jag har ont i det,men det är väldigt segt idag. Inte mycket att göra åt det. Ska väl fixa lite kaffe i hopp om att det hjälper.
 
Har varit lite för mycket runt omkring mig ett tag nu. Ibland undrar jag om det varit jag som är överkänslig. Lyckats hamna i konflikter med fler än man kan räkna på en hand. Tror att det varit en kombination av min överkänslighet och kanske hos de andra? Hur som helst är jag ingen elak person. Dock borde jag bli lite mer egoistisk. Tänka på mig själv lite lite mer. Egoistisk är ett så fult ord i allas öron men man måste faktiskt tänka på sig själv ibland. Sen vilket ord man beskriver det i spelar mindre roll.
 
Jag måste sluta bry mig/ Tänka på vad andra tycker om mig. Det gör ingen som helst nytta. Missförstå mig rätt. Folk får tycka illa om mig och hata mig hur mycket de vill utan att jag lyfter på ögonbrynen men när det sägs/påstås saker om mig som inte är sanna det är då jag inte kan släppa tanken på det. Men det spelar ju ingen roll. Det hjälper inte mig att analysera och lägga ner energi på sånt jag inte kan påverka. Man kan tycka att jag kanske bör kontakta personer som gjort såna saker. Men jag har lärt mig att folk som sprider osanningar inte är någon idé att ens försöka prata med. Tro mig jag har försökt.
 
Sen vill jag ändra på så mycket hos mig själv. Får lära mig att ta en sak i taget.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Din mail(ses bara av mig)

Din blogg:

Tyck till:

Trackback
RSS 2.0